Tavuk ve et yemeklerinin yanına pilav yapmak vazgeçilmez bir gelenek değil mi? Ancak glutensiz beslenenlerin bulgur pilavı ile vedalaşması gerekiyor. Geriye sadece pirinç pilavı alternatifi kalıyor. Son zamanlarda bu alternatifler arasına bir de karabuğday pilavı eklendi ama itiraf etmek gerekir ise, yeni favoriniz karnabahar pilavı olabilir! Çünkü bir porsiyon karnabahar pilavı sadece 60 kalori ve oldukça da lezzetli.

Gerekli Malzemeler:

  • Yarım karnabahar
  • 1 adet havuç
  • 1 adet biber
  • Zeytinyağı
  • Kimyon, tuz, karabiber

Hazırlanışı:

Öncelikle karnabaharların çiçeklerini ayırıp mutfak robotundan ufalanıncaya kadar çekiyoruz. Ardından zeytinyağında havuç ve biberi yumuşayıncaya kadar kavuruyoruz. Karnabaharları da ekleyip tencerenin kapağını kapatıyoruz. Kısık ateşte karnabaharlar iyice yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz. Son olarak baharatları ekliyor ve altını kapatıyoruz. Altını kapatmadan önce karnabaharların diri kalmadığından ve tamamen yumuşadığından emin olun. 


Tarifin orijinali Dr Perlmutter’in Tahıl Beyin kitabında “karnabahar kuskusu” olarak yer alıyor. Kitapta sebze kullanmadan çam fıstığı ve maydonoz ile öneriliyor. Siz dilediğiniz gibi yorumlayabilirsiniz.

Instagram: @glutensizbeslenmek